5 Mart 2008 Çarşamba

ÖYLESİ Bİ ZAMANDA

Bir saat hesabını yapmak zor gelir
Birde sevda muhasebesini
En çok kimi özlersin? Anne'ni mi
Yoksa...
Herkesten önce uğurladığın baba'nı mı

Kimin yası diğerini bastırır
Yanarken güneşin kaldırımlarında
Çok zaman basılırsın yağmurun arsızına
Gidenlerin yangını sönsün diyerek
Açarsın yaşlanan bağrını

Ve sonra…
Zamansız, kimsesiz
Ömrünün bir köşe başında
Çakılmış gibi öylece
Kalakalırsın...
Ellerin ayakların küt olur
Zor gelir havalandırma zamanın
Sabah akşam, evden işe voltalarda
Şaşırtır aklını kırmızı bir balon
Uçasın gelir iskelenin yanında
Martılar gel diye çığlığı basar
Denizanaları hevesle ama habersiz
Teskere'ne gün sayar
Ve boğulan hıçkırıklarında
Yoluna serilip, beklerler
Sarılıp ağlamanı

Anlam uydurursun durmadan
Durdurulamaz bir hata payıyla
Ziyan olur hayatın atlas kumaşı
Kırık bohçasına saklarsın
Kanayan yanlarını...

Eskilerini devşir geçmişten
Şimal'le yola çıktığın gecede
Kurut asma dalında göğeren
Şıralı acılarını
Ve kır yeniden durma
Şans yıldızının çırpı bacaklarını...

3 yorum:

Şahane Serseri dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Şahane Serseri dedi ki...

Şahane Serseri dedi ki...
Joanne Greenberg'in bence destansı bir kitabının ismidir:"Sana gül bahçesi vadetmedim" Seninse blog sayfanın ismi..
Ve tesadüfen ismini gördüm sitenin, açıkçası çok da heyecanlandım.Çünkü o kitapta ifadesini bulan psikotik düşünsel yapısı,hadi o olmadı;hafif bir şizofreni esintisi ya da nevrotik bir ruh yapısıyla kıvılcım alan,normal sayılamayacak duygusal tepkilerle vücut bulan kelimelerle karşılaşacağımı düşündüm.
Allahtan öyle çıkmadınız!
Latife bir tarafa,seçilmiş kelimeler sayfadakiler.Tümünü okumak için yeterli zamanım olmadı ama bunu deneyeceğim.Kimi noktalarda oldukça sıradan,kimi noktalarda ise gayet sivri ve marjinal olup etkileyici betimlemelere başvurmuş ve içinden çıkılması zor imgeleri rahatlıkla somutlaştırıp gayet de güzel elbiseler giydirmişsiniz.Arama motoru kullanmadım,umarım size ait yazılardır.
Eğer öyleyse;asıl delilik akıllı biri olduğunuzu ummaktır.
Çünkü sahiden üretebilmeyi başaran insanların çok azı sağlıklı bir ruh dünyasına sahiptir.
Velhasıl tebrik ederim,güçlü bir kaleminiz var.
(vaadetmek-vadetmek..Üstadım bu kelime tek -a- harfiyle yazılmasına mukabil telaffuzunda,ilk hecedeki a harfi uzun söylenir.Bunu düzeltirseniz ne güzel olacak)

dostlukla

lütfiye bulhaz sevinç-ASRAN dedi ki...

bloğu açarken o kadar çok acemilik yaşadım ki bahsettiğiniz vaad kelimesiyle ilgili bir düzeltme yapmak isterdim ama nasıl olacağıyla ilgili en ufak bir fikrim bile yok.

ilginiz için teşekkür ediyorum.

Teşekkür ve saygılarımla...